Wisselstellers

Hier kun je al je vragen kwijt met betrekking tot onze downloads.
Plaats reactie
rommy136

Wisselstellers

Bericht door rommy136 »

Hoi,

Ik ben druk bezig met het bouwen in Train Simulator met de Coha v2 sporen en de Coha V2 standaard Trackrule.

Ik heb al flink wat sporen gelegd en kwam er toen pas later achter dat ik ook onder Kuju iets had moeten aanzetten om ook standaard wisselstellers te krijgen bij mijn wissels. Nu heb ik het aangezet maar heb ik nog steeds bij alle wissels die ik ervoor gelegd hebben geen wisselsteller. Is er nog iets te doen in de Tracks.bin dat er toch overal een wisselsteller verschijnt of kan ik het beste overal de losse wisselsteller toepassen. Hoor graag van jullie.

Mvg Rommy
TjoeTjoe

Re: Wisselstellers

Bericht door TjoeTjoe »

Het antwoord is "Ja" als je van een spannend avontuur houdt :)

Ik heb jouw situatie eens nagedaan, waardoor uiteindelijk vier prachtroutes zijn ontstaan (clones van elkaar).
0 - Wissel aanleggen met alleen de Coha v2 sporen met genoemde trackrule
1 - Kuju aanvinken, en dan wissel opnieuw aanleggen. Abusievelijk vergeten Manual Junction uit te zetten.
2 - Clone van route 0 waarin ik later ben gaan "hacken" in de tracks.bin, maar niet eerder voordat ik Kuju weer aangezet had!!
3 - Nieuwe poging om wissel aan te leggen, dit keer wel Manual Junction uitgezet. Resultaat uiteraard een elektrisch steller

Met behulp van serz.exe heb ik tracks.bin omgezet naar een tracks.xml en ben ik in route 1 op zoek gegaan naar de wisselsteller.
In principe liggen de gegevens van een wissel qua-type (auto of manual) ,de bijhorende steller, en de default wisselstand per wissel vastgelegd in de xml tag "Network-cTurnoutPattern"

Daar waar geen steller geplaatst is, vindt men binnen voornaamde xml-tag het volgende

Code: Selecteer alles

<REntity>
	<d:nil/>
</REntity>
Stoute schoenen aangetrokken, en uit de xml van route 1 alles wat tussen <REntity> en </REntity> staat gekopieerd naar de xml van route ( de tag <d:nil/> heb ik verwijderd, die hoort daar dan niet meer )
De route 2 xml op serz gelegd om er weer een tracks.bin van te maken, en route 2 gestart.

Resultaat: een wisselsteller :)

Aangezien ik me niet zo vaak bezig houdt met routes, viel me op dat er slechts één soort steller geplaatst wordt.
Is ook niet zo vreemd aangezien een trackrule van elk type steller (dus manual of auto) maar één type laat definiëren.
Als je dit detail niet erg vindt, eindigt het avontuur hier :)

Wil je wel de juiste steller afhankelijk van hoe het wissel afbuigt en aan welke zijde de steller moet liggen, dan is met het nodige monnikenwerk zelfs de juiste steller er in te poetsen.

Mocht je water zien branden, verder vragen kan natuurlijk altijd. En helpen bij het erin krijgen van de stellers is ook mogelijk.
Oh ja, alvorens te beginnen: maak een hele goede backup van de route.
Het erin werken van de stellers kan denk ik prima met RW Tools.
Dit gepuzzel van mezelf heb ik in de vorm van een één-tweetje tussen serz en notepad++ gedaan.
Notepad++ is voor mij net even een handigere tool om goed de xml structuur in de gaten en heel te houden.
rommy136

Re: Wisselstellers

Bericht door rommy136 »

Hoi Tjoetjoe,

Ik ga dit de komende dagen nog een paar keer doorlezen om het goed helder voor mijzelf te krijgen en dan later eens een poging wagen om dit goed te krijgen, uiteraard na het maken van een kopie van de route.

Mvg Rommy
Plaats reactie