Update NLSeinen v4..........

Hier zijn onze lopende projecten te volgen en kun je mee discussiëren over de voortgang daarvan.
kippenlijn

Re: Update NLSeinen v4..........

Bericht door kippenlijn »

Inderdaad, had mij ietwat vergist in de station namen. ::)
Het ging om halte Immeberg en dat is heel wat anders dan station Laag Soeren en te zien was op eerder geplaatst filmpje om 17:40 uur. ;)

Ontopic.
remko

Bericht door remko »

Immenbergweg is inderdaad later toegevoegd.
Ik vermoed vanwege de omliggende vakantieparken daar.

In het begin was dat niets meer dan een uit de kluiten gewassen stoep links van het spoor onder de A50.
Nu ligt er een redelijk perron rechts zie ik op het filmpje.
TjoeTjoe

Bericht door TjoeTjoe »

Mark schreef: 04 jul 2020, 17:15 Ook heb ik gemerkt dat (vergelijkbaar met hetgeen wat ik gemeld had over de magneetkasten destijds) alle losse XGHL, H, L en herhaalseinen op poot ~1meter naar achter verschoven zijn in de route ten opzichte van de vorige versie van het seinenpakket.

Afbeelding
Met de vorige versie van het seinenpakket stond deze losse XGHL bak vóór het sein, met deze (beta) versie is deze naar achter verschoven.
Was bij mij even in de vergetelhoek geraakt:
dit is "helaas" geen bug, maar een bewuste keuze. Er zat namelijk een technische fout in deze objecten waardoor deze onder bepaalde omstandigheden gerelateerd aan de kijkhoek spontaan uit beeld konden verdwijnen.
We streven er altijd naar om dit soort zaken te voorkomen, maar in dit geval helaas niet mogelijk.

De overige bugs welke je in je post genoemd hebt, zijn verholpen in 3.9.6 beta welke nu online staat
Mark

Bericht door Mark »

Eenmalig even de route aflopen en aanpassen is gelukkig niet heel veel werk, zal dat ergens voor de release van mijn volgende versie op pakken :)

Dank voor de terugkoppeling
kippenlijn

Even maar zo een vraagje, niet geschoten is altijd mis.
Frison had het VAM Apeldoorn gebouw gemaakt waar ik een rail link aan heb geknutseld om te kunnen laden.
En n.a.v. dit gegeven is de route ietwat uitgebreid tot ca. 500m voorbij het VAM gebouw.
Maar nu kwam ik in een Cabview flimpje dit stopbord tegen en is de overweg ter hoogte van het VAM gebouw richting Apeldoorn. (zie laatste knipsel)
Nu mijn vraag; kan het kloppen dat dit bord niet tussen de 18 aanwezige stopborden staat?, of zou mijn brilletje beslagen zijn geweest. ;)

Edit/

Er viel mij al doende nog wat op dat bij een hoog overwegsein het ID bordje hoger zit dan bij de normale zeg maar. (zie eerste knipsel)
Maar hou mij ten goede en niet getreurd, ben al bij dat het hoge overwegsein aanwezig is. :P
Bijlagen
overwegsein.jpg
overwegsein.jpg (98.37 KiB) 270 keer bekeken
Sbord.jpg
Sbord.jpg (124.94 KiB) 278 keer bekeken
mkasthijs

Bericht door mkasthijs »

Komt bord 9 niet in de buurt?
"Als witte lamp brand, oprijden"
kippenlijn

Ja, dat bord komt er het dichtste bij.
Het op de "knop drukken" lijkt mij logisch anders gaat de witte lamp nooit branden. :D
Lekker Spellen Spelen

Bericht door Lekker Spellen Spelen »

Als we dan toch bezig zijn met S-borden, heb ik ook nog een aanvraag. In de Dordrechtse Zeehaven bij de Kilkade staat dit S-bord met de tekst "SLEUTELSCHAKELAAR BEDIENEN ALS WITTE LAMP BRANDT OPRIJDEN". Deze zit nog niet in het huidige pakket, en kan ik in mijn route goed gebruiken. Is het mogelijk om deze toe te voegen in de volgende update?
Alvast bedankt :D
image_2021-05-08_140140.png
image_2021-05-08_140140.png (861.31 KiB) 62 keer bekeken
Plaats reactie