Door TS bestuurde trein stopt voor geel licht

Specifieke categorie voor ondersteuning voor het Coha.nl Nederlandse lichtseinen pakket
Plaats reactie
wedlock

Door TS bestuurde trein stopt voor geel licht

Bericht door wedlock »

Goedendag allemaal.

Ik ben wat aan het testen en merk dat er een goederentrein stopt voor een geel stoplicht. is dit normaal.. het is zeker wel onhandig voor wat ik wil doen. de trein is trouwens ingesteld als stoptrein.

eventueel een youtube link:
rommy136

Re: Door TS bestuurde trein stopt voor geel licht

Bericht door rommy136 »

Hoi,

Ik heb geen idee waarom je trein stopt voor het gele sein.
Wel heb ik een aantal vragen.
  • Heb je wellicht al geprobeerd het seinenpakket opnieuw te installeren en dan te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet?
  • Heb je alle seinen en seinlinks conform de handleiding geplaatst? Ligt de link van het sein bijvoorbeeld niet in een wissel en liggen de doellinks overal achter het laatste wissel en zit er tenminste een rood driehoekje tussen? Zijn de links allemaal in de juiste richting, etc?
  • Werk je reeds met de laatste versie van het seinenpakket?
  • Wat is hier eigenlijk de opdracht van de AI trein en zitten in deze opdrachten geen fouten geslopen?
Hoor graag van je.

Mvg Rommy
wedlock

Bericht door wedlock »

Goedemiddag,

ik zal 1 voor 1 even antwoorden op uw vragen
--ik heb het nog niet opnieuw geinstalleerd
--de seinen in de directe omgeving staan allemaal correct (denk ik)
--seinen pakket 3 met een patch
--de opdracht is als volgt:

de losse trekker met ketelwagens is gewoon ter opvulling
de NS cargo moet de cargo op een plek achter het gele licht zetten en dan is de bedoeling dat de eloc 1800 de cargo gaat aankoppelen en weg gaat rijden

de eloc 1800 is de players trein..

wat ik ook probeer ..voor een geel knipperend sein (als ik onbeveilgd aanvink) dan werkt het ook niet

als ik een stukje verder een bord rijden op zicht zet dan rijd de trein voorbij het gele licht naar het bord rijden op zicht en stopt dan weer..
rommy136

Bericht door rommy136 »

Okeej dat klinkt alsof niet alle seinen goed geplaatst zijn en/of ingesteld zijn.

Ondertussen is er al seinenpakket v3.9.6 beschikbaar, ik zou eens beginnen met deze te installeren.
Vervolgens raad ik goed aan hoofdstuk 4 uit de handleiding doorlezen. Bij het niet juist plaatsen van de seinlinks kun je, zoals in de handleiding ook erbij vermeld staat, foutieve seinbeelden ontvangen.

Zou je de laatste versie van het seinenpakket willen installeren en je seinen nalopen om te kijken of alles klopt en of het probleem zich dan nog steeds voordoet? Mocht het probleem er dan nog zijn dan kunnen we met alle plezier verder kijken naar dit probleem.

Mvg Rommy
wedlock

Bericht door wedlock »

Ik zal eens beginnen met de nieuwste versie te installeren. maar volgens mij zal die eigenlijk nooit stoppen voor een geel sein.. maar ik zal u op de hoogte houden als ik wat verder ben hier mee..
wedlock

Bericht door wedlock »

Ik heb het iets veranderd en het nieuwste seinen pakket geïnstalleerd en nu werkt het zoals het moet.

waarschijnlijk zat het probleem in de type "track" mainline en yard.. nu heb ik alles yard gemaakt en dat maakte denk ik het verschil..
rommy136

Bericht door rommy136 »

Hoi,

Dat kan heel goed kloppen ja.
Goed om te horen dat het nu in ieder geval is opgelost :)
Beste is om alles op Main Line uiteindelijk te zetten.

Mvg Rommy
TjoeTjoe

Bericht door TjoeTjoe »

Voor de goede orde: AI verkeer van TS kijkt niet naar seinbeelden.
Als een trein stil komt te staan voor een sein - even los van eventuele opdrachten daartoe in een scenario -dan komt dit doordat de simulatie denkt dat het blok achter het sein bezet is óf dat er de gewenste rijweg niet voor die trein bestemd is.

En je hebt zelf al ontdekt dat dit kwam doordat je sporen had toegewezen als zijnde Yard.
ALs je dit doet kan je een trein welke gedefinieerd als "stoptrein" niet over een goederenspoor heen krijgen.

De tip van Rommy is daar dus een hele goede: zet alles op Main line, want daar kan ieder type trein op verkeren.
Plaats reactie